PDR Birimi Faaliyetlerimiz

PDR Birimi Faaliyetlerimiz

Psikolojik Danışma ve Rehberlik (PDR) çalışmalarında kazanımlar, öğrencilerin odak öğrenmeleri ile ele alınır. Önleyici yaklaşımla yürütülen çalışmalar, kazanımların yanında ve ötesinde öğrencilerin sosyal, duygusal, bilişsel ve öz yönetim becerilerinin gelişimine odaklanan öğrenme deneyimleri planlanarak yürütülür.

Ana sınıfı ve ilkokul rehberlik çalışmalarının hedefinde, öğrencilerin kendilerini tanıyarak anlamaları, ilgi ve istekleri doğrultusunda gelişerek, esenlik ve uyum içinde olabilmeleri yer alır.

Rehberlik çalışmaları ile öğrencinin esenliğine katkıda bulunacak bilgi, tutum ve becerilerin yaygınlaştırılması ve geliştirilmesi hedeflenir. Öğrencilerin beceri ve donanımlarını geliştirmeye yönelik öğrenme deneyimleri bireysel ve grup çalışmaları ile sürdürülür. Her sınıf düzeyi için yürütülen okula uyum ve oryantasyon çalışmaları, ana sınıfı düzeyinde daha fazla yer verilen bir hizmet alanı olarak çalışır.

Rehberlik ve Psikolojik Danışma Birimi Çalışmalarıyla Öğrencilerimizin;

  • Kendilerini tanımaları,
  • Sağlıklı bir özbenlik geliştirmeleri,
  • Kendine ve başkalarına saygılı olmaları,
  • Sosyal, duygusal, bilişsel ve fiziksel alanlarda gelişmeleri,
  • Duygularını tanımaları, ortama uygun şekilde ifade etmeleri ve duygularını düzenleme becerisi edinmeleri,
  • Kendi sınırlarını korumaları, başkalarının sınırlarına saygı duymaları ve kurallara uygun davranışlar sergilemeleri,
  • İletişim becerileri geliştirme ve problem çözme becerilerinin gelişimi,
  • Bireysel özelliklerinin farkına varmaları ve olumlu benlik algısı geliştirmeleri,
  • Yaş düzeyine uygun sorumluluk becerisi geliştirmeleri,
  • Kişisel sorunları çözme konusunda strateji ve alışkanlıklar geliştirmeleri,
  • İlgi alanları ve yetenekleri doğrultusunda gelişmeleri,
  • Ana sınıfından ilkokula, ilkokuldan ortaokula geçişte, hazır bulunuşluklarının değerlendirilerek desteklenmesi hedeflenmektedir.